Helena Ström, Enhetschef på Kundservice

Vad gör du en vanlig dag på VA SYD?

Jag svarar på mejl och samtal från kunder, och så är jag med och ser hur vi kan förbättra hur vi jobbar med kundfrågor, det kan handla om tekniska system, om arbetssätt eller om rutiner. Dessutom pratar jag med kollegor på olika ställen i vår verksamhet för att hitta information våra kunder söker, eller för att berätta vad kunder tycker om den delen av verksamheten.

Varför sökte du jobb på VA SYD? 

Jag fick tips av en vän som jobbade på VA SYD att en tjänst var ledig. Det har jag aldrig ångrat!

Hur gör ditt arbete skillnad för miljön? 

VA SYD – och mitt arbete – gör skillnad genom att på ett smart och enkelt sätt berätta för våra kunder hur de kan bidra till en bättre miljö. Det kan handla om att förklara varför det är viktigt att sortera ut matavfallet eller att förklara vad varför man inte ska kasta tops i toaletten.

Vilken utbildning behöver man för att jobba på Kundservice?

Minst gymnasiekompetens behövs. Vi som jobbar i Kundservice ska ha koll på oerhört mycket information som ständigt förändras, och så ska vi kunna förklara pedagogiskt för våra kunder hur det fungerar.

Sidan uppdaterad 8 augusti 2018 15:34

Innehållsansvarig: webbredaktionen

Du kanske även vill läsa