Arbetsuppgifter 

Som kundrådgivare arbetar du med teamet i vår Kundservice och ger VA SYDs kunder service via telefon och mejl. Du hanterar fakturafrågor, abonnemangsfrågor och reklamationer för våra kunder samt har även externa kontakter med våra samarbetspartners. Att hantera vår reception och ta emot externa besökare kan också komma att förekomma.

Ärendena vi tar emot är väldigt varierande och det är viktigt att du kan bedöma och avsluta de flesta ärenden själv, även om du naturligtvis får mycket stöd av dina kollegor. Tempot hos oss är stundtals högt och problemlösning är en del av vår vardag. Kundservicefunktionen innebär schemalagda arbetstider eftersom vi har öppet mellan 08.00-16.30.  

Kvalifikationer 

Du har gärna erfarenhet av att arbeta med kundrelationer och av att arbeta inom service med fokus på kundmötet i alla kanaler, främst inom telefon och mejl. Eftersom vi handlägger faktura- och abonnemangsärenden för både villor och företag får du gärna ha erfarenhet av reskontra och övriga ekonomiuppgifter. 

Datorvana, grundläggande kunskaper om Microsoft Office samt vana vid att formulera dig i skrift är ett krav. 

Det är viktigt att det faller sig naturligt för dig med god service. Som person är du engagerad, lyhörd och social. En glad och positiv röst kombinerat med gott humör, stort tålamod och öppet sinne krävs. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.  

Tid

Vikariatet pågår från 6-8 veckor under perioden 1 juni - 31 augusti.  

Placering 

Placering på VA SYDs huvudkontor på Hjälmaregatan 3 i Malmö. 

Handledning och kontaktperson

Helena Ström, enhetschef, 040-635 10 00.

Ansökan

Ansök senast 15 mars via denna länk